En Smart Shopping-kampagne har til formål at maksimere din konverteringsværdi via en fusion mellem shopping- og display-annoncering. Smart-elementet kommer af, at kampagnen bruger Googles algoritme til budjustering og målretning til relevante brugere.

 

Smart Shopping-kampagnen bruger det eksisterende produktfeed, hvorefter Googles maskinlæring står for at ramme de helt rigtige brugere i alle stadier af købstragten. Det gør det muligt at øge omsætningen betydeligt, samtidig med at Googles algoritme sørger for at frasortere irrelevante brugere, der udviser dårlige købssignaler.

 

For at du kan bruge Smart Shopping, er det et krav, at du har haft minimum 20 konverteringer i løbet af de seneste 45 dage på shopping-netværket. Det er et overkommeligt mål for mange, og de fleste vil derfor kunne nyde godt af Smart Shopping.

 

Overordnet ser man positive resultater ved udnyttelsen af denne type shopping-kampagner. Det kan øge omsætningen markant, mens forbruget falder.

Er du interesseret i at få professionel hjælp til Google Ads, så er du meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog.

Comments are closed.