Smart Display, også kaldet intelligente display-kampagner, adskiller sig fra normale display-kampagner ved, at smart-kampagnen kører med automatisk budgivning og målretning. Derudover har Smart Display den unikke egenskab, at annoncøren kan betale pr. konvertering, hvor annoncøren selv bestemmer, hvad betalingen skal være pr. konvertering.

 

Smart Display er derfor et nyt kapitel for display-annoncering, da det ofte har været opfattet som upper funnel-annoncering, men nu er det muligt at annoncere lønsomt på display-netværket.

 

Betaling pr. konvertering er dog ikke muligt for alle, da der er visse krav, kontoen skal overholde, før man kan aktivere funktionen. Disse krav er:

 

  • Kontoen skal have 100 konverteringer over de seneste 30 dage eller 50 konverteringer på displaynetværket.
  • Af disse konverteringer skal 90% være sket inden for 7 dage af første interaktion med annoncen.

 

Smart Display-kampagner har også en helt ny type af responsive display-annoncer, hvor man kan supplere med en række forskellige billeder og tekster til kampagnen. Herefter vil Google teste annoncematerialet og finde frem til de bedste og mest effektive bannere.

 

Med automatisk målretning, betaling pr. konvertering og autogenererede bannere er mulighederne mange og potentialet stort for denne kampagnetype. Det åbner op for helt nye målgrupper, og det kan også have mange positive bieffekter på den eksisterende annoncering på kontoen.

Er du interesseret i at få professionel hjælp til Google Ads, så er du meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog.

Comments are closed.