AdWords er Googles egen annonceringsplatform, som du kan benytte i markedsføringen af din virksomhed på Google. Google AdWords hører under kategorien ”Pay-per-Click” (PPC), hvilket indikerer, at det er en betalt form for markedsføring. Du betaler således et fastlagt beløb for hvert annonce-klik, de besøgende foretager sig. Du bestemmer desuden selv hvor ofte, AdWords-annoncen skal vises på Google og derudfra prisen for hvert klik. Google AdWords-annoncering kan derfor både være en effektiv og billig annonceringsmetode.

Vælger du at markedsføre din virksomhed ved brugen af Google AdWords, vil dine annoncer blive vist i søgeresultaterne, når der bliver søgt på søgeordene i dine annoncer. Selvom AdWords-annoncer bliver vist på Google, har de dog ingen effekt på de organiske søgeresultater. Det kan dog være en fordel at supplere AdWords-annoncering med SEO, der kan øge din organiske synlighed, da der kan opnås synergieffekter af at have fokus på begge discipliner.

For at sikre et optimalt afkast fra investering i AdWords, kan eks. Googles egne supportsider eller Den ultimative AdWords-guide bruges som værktøj til at sikre optimal opsætning og løbende vedligeholdelse.

Comments are closed.