Hvorfor skal du bruge polls eller surveys?

Du kan se vores brugervenlighedsspecialist, Klaus Wrensted Jensen, fortælle om emnet eller læse videre nedenunder videoen.

Polls: Lær dine brugere at kende – og sælg mere [Hotjar]

 

Med polls og surveys får du en let og billig måde at øge kundetilfredsheden, brugervenligheden og ikke mindst brugeroplevelsen på dit site eller i dit system.

Hvis du formår at gøre brugervenligheden bedre, vil dine brugere blive gladere og potentielt mere loyale og tilbagevendende.

Polls og surveys kan opdeles i henholdvis et enkelt eller få spørgsmål op til et større spørgeskema alt efter målet med undersøgelsen.

Med polls og surveys får du brugerne til selv at formulere og kommentere på sine frustrationer eller positive oplevelser med dit site.

Polls kan med fordel placeres på problemsider, hvor du ikke er sikker på, hvad udfordringen reelt er. Surveys kan eksempelvis sendes med i dine kvitteringsmails som en URL og uddybe den overordnede købsoplevelse på dit site.

Generelt kan polls og surveys give en grund til negative værdier i dine Google Analytics data.

Det kan være du har opdaget en høj afvisningsprocent på en af dine landingssider eller måske en meget lav gns. tid på dit blogindlæg.

Med en poll kan du finde ud af, om brugerne mangler noget information, eller hvad formålet med besøget på landingssiden er og på den måde blive klogere på den høje bounce rate.

De data, der findes i Google Analytics, er kvantitative og kun beskrivende i forhold til, at der er en udfordring.

For at beskrive grunden og kunne forstå problemet, så du bliver i stand til at udarbejde en løsning, kan du bruge polls eller surveys, der giver kvalitative data. De giver dig et “hvorfor” til de objektive kvantitative data og gør dig i stand til at tage en mere valid beslutning.

 

 

 

Comments are closed.