SEO kan være en nørdet disciplin og derfor har vi samlet svar på en lang række vigtige spørgsmål, hvilket vi håber kan hjælpe dig med at lære mere SEO og de mange muligheder som denne spændende marketing-kanal rummer.

Hvad er en 500 serverfejl?

Denne kode betyder, at den anmodede handling ikke kan blive udført. Dette skyldes ofte manglende databaseforbindelse eller fejl i en funktion, der normalt kan udføres i serveren. En 500 serverfejl kan derfor indikere, at din server er brudt sammen, slukket … Læs mere

Hvad er en 404 fejl?

Modsat 200 returkoderne anviser 404-koden en fejlside. Det vil sige, en side, der enten ikke kan vises eller ikke længere eksisterer. Lander du på en blank side i browseren, som skriver ”Siden kan ikke vises”, er du stødt på en … Læs mere

Hvad er en 302 redirect?

Modsat 301 redirect, fortæller 302 redirect-kode søgemaskinen, at den pågældende side er blevet flyttet midlertidigt. Søgemaskinen vil således gå ud fra, at siden vil vende tilbage til den oprindelige URL på givent tidspunkt. Da det kun er en midlertidig flytning, … Læs mere

Hvad er en 301 redirect?

En 301 redirect-kode angiver permanent flytning af en side. Denne kode bør benyttes, når en side bliver flyttet permanent til et andet domæne, da den derved sender brugeren til det nye domæne, inden siden loades. Således sikrer du, at trafik … Læs mere

Hvad betyder en 200 OK server kode?

200 OK angiver, at siden kan vises (i princippet det modsatte af ”Siden kan ikke vises”). Når søgemaskinen forsøger at tilgå en side, returnerer serveren en http server-header kode til browseren. I tilfælde med 200 OK-koden, bliver serveren fortalt, at siden … Læs mere

Hvad er SEO?

SEO er forkortelsen for Search Engine Optimization, der som term blevet taget i brug i 1997. Selve diciplinen er dog fra midt-90’erne. Formålet med SEO er, at påvirke hjemmesiders synlighed i søgemaskinernes organiske søgeindeks, der ofte omtales som de organiske … Læs mere

Hvad er Duplicate Content? (duplikeret indhold)

Duplicate content dækker over det samme indhold, som går igen på tværs af URL’er, hvilket kategoriseres som et kritisk SEO-mæssigt problem Det strider imod Googles grundlæggende ønske for søgeresultater, at vise samme indhold flere gange, og det kan derfor påvirke hjemmesiders organiske … Læs mere